Amerikai kutatók azt vizsgálták, hogy milyen hatása van annak, hogy a serdülőkorú gyerekeket bevonják az ételkészítési folyamatba, valamint, hogyha a vásárlásnál is szerepet kapnak.
Önkitöltős kérdőívet töltettek ki általános, illetve középiskolás diákokkal. A serdülők többsége (68,6 %) jelezte, hogy a vizsgálatot megelőző héten segített a vacsora elkészítésénél, valamint majdnem a fele a kérdezetteknek (49,8 %) a vásárlásnál is szerepet vállalt legalább egyszer. A lányok, az általános iskolások és az alacsonyabb szociális helyzetűek többet segítettek, mint a fiúk, a középiskolások, valamint a magasabb gazdasági helyzetben lévő társaik. Azoknál a családoknál, akik többször étkeztek, a gyerekek aktívabbak voltak, míg a túlsúlyos diákok is nagyobb arányban főztek illetve vásároltak, mint a normál testtömegű serdülők. Minél gyakrabban segített egy gyerek az ételkészítésnél, annál alacsonyabb volt az elfogyasztott zsír mennyisége, valamint az étrendje annál magasabb arányban tartalmazott zöldséget, gyümölcsöt, rostokat, folsavat, valamint A-vitamint.
A vizsgálat rávilágított arra, hogy a gyerekeket minél gyakrabban be kell vonni a főzés „tudományába”, valamint a vásárlásba, hogy az egészséges táplálkozási alapokat a gyakorlatban is megtanulják. Az iskolában és otthon is megoldható, hogy a szendvicseket, salátákat önállóan vagy kis segítséggel készítsék el a gyerekek. Ezalatt az egészséges táplálkozásra való nevelés is hatékonyabban valósítható meg. A konyhában átélt sikerélmények pozitívan befolyásolják táplálkozásukat.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: